Primul hotel de brand internațional din Craiova și-a deschis porțile
Primul hotel afiliat unui brand internațional din orașul Craiova și-a deschis porțile miercuri, 25 noiembrie. Este vorba despre hotelul Ramada Plaza, o investiție de 14 milioane euro a companiei SC Jiul SA Craiova în reconstrucția și transformarea completă a fostului hotel Jiul pentru a îndeplini standardele brandului internațional Ramada Plaza.
Hotelul din Craiova este singurul hotel Ramada Plaza din afara Bucureștiului și a fost conceput special pentru a răspunde cererii semnificative de pe o piață de business aflată în puternică dezvoltare. De altfel, oficialii hotelului își propun ca noul hotel să devină destinația de business numărul 1 din Craiova și din Regiune, bazându-se în proporție de 90% pe oaspeți de business.
Directorul general al hotelului, Marcello Pauw, un olandez cu o bogată experiență internațională, care a lăsat Maastricht-ul pentru Craiova, a subliniat însă că se așteaptă ca în următorii ani procentul turiștilor de leisure să crească la 30%, având în vedere potențialul orașului, de care a fost plăcut surprins, și eforturile autorităților locale și a mediului privat de a “ridica orașul la un nou nivel”.
Ramada Plaza Craiova vine cu câteva atu-uri importante, care îl vor ajuta să devină liderul pieței de ospitalitate din Craiova, susțin reprezentanții hotelului, și anume: un brand internațional (ceea ce înseamnă standarde internaționale și faptul că turiștii pot conta pe aceleași standarde ca în orice proprietate Ramada Plaza din lume), o amplasare de excepție – în centrul orașului, la câteva minute de atracțiile orașului, o infrastructură ultramodernă, dar și faptul că noua unitate a fost în așa fel concepută încât să fie mai mult decât un hotel, o destinație în sine – hotelul beneficiază practic de o infrastructură care integrează toate componentele ospitalității de business și de leisure – cazare, F&B, MICE și wellness.
Cel mai complex proiect de pe piața ospitalității din sud-vestul României include 162 camere și apartamente standard și executive, un centru SPA & Wellness (care se va deschide în martie 2016), două restaurante (dintre care unul se va deschide la începutul anului viitor), 3 sali de conferințe și un grand ballroom.
Reprezentanții hotelului au subliniat că este singura unitate hotelieră de 4 stele din oraș care poate găzdui un număr mare de persoane, celelalte hoteluri din această categorie având o capacitate de maxim 60 de persoane, iar în cazul unor evenimente majore erau nevoite să redirecționeze oaspeții către alte hoteluri.
Referitor la partea de MICE, Centrul de Evenimente & Convenții pune la dispoziția oaspeților trei săli de conferințe multifuncționale și o sală mare de festivități de tip grand ballroom, având o capacitate de până la 550 persoane.
Este important de menționat faptul că vorbim de un hotel complet nou. Practic noua construcție a păstrat numai structura de bază a hotelului Jiul, consolidând-o și modificând poziționarea excelentă pentru a obține camere cu suprafață mai mare. Construcția a început în anul 2013 și va fi finalizată la începutul lui 2016.
Adresându-se atât segmentului de business cât și de leisure, Ramada Plaza Craiova estimează o cifră de afaceri de 2.5 milioane euro și o ocupare medie de peste 50% în primul an de activitate.
“Este un privilegiu pentru mine sa fac parte dintr-un proiect atât de frumos și de ambițios. Deschiderea unui hotel Ramada Plaza care va redefini piața ospitalității din Craiova și din regiune reprezintă o provocare pe care am primit-o cu mare entuziasm. Ramada Plaza Craiova este cel mai complex proiect de profil din zonă și a fost conceput special pentru a răspunde cererii semnificative de pe o piață de business aflată în puternică dezvoltare. Structura noastră de cazare oferă tot confortul necesar călătoriilor de afaceri și suntem încântați să confirmăm faptul că centrul nostru de conferințe ultramodern îndeplinește toate exigențele pentru organizarea de evenimente corporate. Obiectivul nostru este acela de a deveni adresa de business numărul unu în Craiova, însă, totodată, viziunea noastră cuprinde și inovarea segmentului de leisure din oraș. Prin serviciile și facilitățile de event management deosebite și cu o ofertă minunată în plan culinar, sunt convins că, în scurt timp, Ramada Plaza se va dovedi a fi prima opțiune în planificarea evenimentelor private”, a declarat Marcello Pauw, General Manager Ramada Plaza Craiova.
Noul complex aduce numeroase beneficii pieței locale. Important de menționat este numărul mare de locuri de muncă creat, vorbim de 87 de persoane angajate în acest moment, iar numărul acestora va crește la 110. Directorul general al hotelului a precizat că au existat anumite provocări la acest capitol, în sensul că s-au căutat două calități esențiale la viitorii angajați: atitudinea potrivită și experiența și că dacă atitudinea necesară au găsit-o, la capitolul experiență a fost puțin mai dificil deoarece în oraș nu a mai funcționat un hotel internațional. în acest sens, toți angajații au fost trăinuți la standardele Wyndham Hotel Group.
întrebat care sunt factorii care duc, în opinia sa, la succesul unui hotel pe piață, olandezul Marcello Pauw ne-a declarat: „People, people and people” (Oamenii, oamenii și oamenii, n.r.). „Poți avea cel mai frumos hotel, în cea mai bună zonă, dar dacă nu ai o echipă motivată și dedicată degeaba. Fără profesioniștii din acest hotel eu nu sunt nimic”, a punctat Marcello Pauw.
Managementul proiectului și procesul de afiliere la standardele internaționale ale brandului Ramada Plaza este asigurat de Trend Hospitality Management and Consulting, partenerul strategic al Wyndham Hotel Group în România, Bulgaria și Moldova. Cu 12 unități Ramada în România și încă trei în dezvoltare, Ramada este cea mai mare rețea internațională din țară.