Respectul pentru client în industria ospitalității începe cu un spațiu curat
- Recomandări pentru o curățenie impecabilă, de la specialiștii Diversey.
Curățenia în hoteluri și restaurante nu reprezintă doar o sarcină de rutină, ci o responsabilitate majoră față de oaspeții care vă calcă pragul. De acest aspect atârnă nu doar reputația hotelului sau restaurantului dumneavoastră, ci și sănătatea angajaților și a oaspeților. De aceea, acest aspect trebuie tratat cu maximă seriozitate, iar produsele profesionale trebuie să fie prima opțiune a operatorilor HoReCa, spune Raluca Constantin, Marketing Specialist Diversey South Export & Romania.
Despre aspectele pe care ar trebui să le ia în calcul operatorii HoReCa în alegerea produselor de igienizare și curățenie, tendințele în materie de curățenie din industria ospitalității, dar și despre modul în care compania Diversey vine în întâmpinarea nevoilor operatorilor HoReCa (nu numai în materie de produse de igienizare și curățare, ci și în materie de educare a personalului), am vorbit cu Raluca Constantin.
Care sunt, în opinia dumneavoastră, cele mai importante criterii/aspecte după care ar trebui să se ghideze operatorii HoReCa în alegerea produselor de igienizare și curățenie?
Cu certitudine, produsele profesionale ar trebui să fie prima opțiune a operatorilor HoReCa. Această recomandare este firească pentru o industrie în care prima impresie contează atât de mult și „doar curat” nu este suficient, ci trebuie îndeplinite anumite standarde de curățenie și igienă, fără excepții. Precizarea este necesară, atât timp cât există încă destul de multe spații în care se folosesc produse de uz general, casnic, care nu pot atinge standardele de calitate ale produselor profesionale.
Apoi, sunt câteva criterii esențiale care, urmărite, simplifică procesul de alegere: specificul aplicațiilor, suprafețelor din locație, eficiența în utilizare – este nevoie de produse sigure, ușor de dozat și folosit, care reduc timpul, efortul și riscurile alocate operațiunilor de curățenie și, nu în ultimul rând, costul în uz. Un produs profesional este mai concentrat, mai puternic și, utilizat cu sistemul de diluție și dozare potrivit, pentru aceeași cantitate folosită, asigură o productivitate superioară și o performanță sporită, comparativ cu produsul de uz casnic corespondent.
Ce tendințe observați în ultima perioadă în ceea ce privește cererea operatorilor HoReCa pentru produse de curățenie? Cum evoluează cererea dinspre sectorul HoReCa pentru aceste produse și ce tendințe observați în acest segment specific, în materie de curățenie?
în ultimii ani, odată cu avansul industriei turismului, dar și al presiunii puse de clienții tot mai educați și informați în contextul digitalizării, când feedback-ul este la un click distanță și orice recenzie negativă se propagă cu o viteză uimitoare, contribuind semnificativ la erodarea unui brand, s-a conturat o creștere a cererii de produse profesionale, specializate, ce asigură rezultate impecabile de prima dată și de fiecare dată.
Totodată, în contextul crizei de personal calificat cu care se confruntă industria ospitalității, se solicită tot mai mult produse ușor de utilizat, care se dozează simplu și pot fi folosite fără necesitatea unei instruiri complexe.
O altă tendință, pe care o observăm cu entuziasm, este interesul tot mai mare pentru soluțiile de curățare profesionale prietenoase cu mediul. în contextual schimbărilor climatice, noi ca organizație, acordăm o importanță deosebită dezvoltării unor produse care răspund nevoilor de sustenabilitate, de minimizare a amprentei de carbon, prin reducerea consumului de energie și apă, a deșeurilor sau prin folosirea unor ingredient prietenoase, fără a face rabat la eficiență. Astfel, avem în portofoliu produse profesionale de curățenie certificate EU Ecolabel pentru o gamă variată de aplicații.
Ce ne puteți spune despre oferta de produse și servicii a companiei Diversey pentru segmentul HoReCa?
Pentru operatorii HoReCa, Diversey oferă soluția completă, un sistem perfect integrat între substanțe chimice eficiente și sisteme de dozare inteligente, ambele adaptate condițiilor specifice din fiecare locație, mașini și ustensile care sporesc eficiența operațională și, nu în ultimul rând, servicii after-sales de instruire, asistență, monitorizare și auditare. Toate acestea împreună sunt necesare pentru a răspunde așteptărilor clienților și celor ale consumatorilor finali, pentru a proteja brandurile, dar mai ales oamenii, pentru a reduce costurile, atât pentru afaceri cât și pentru planetă.
Un aspect critic în industria HoReCa îl reprezintă educarea personalului în materie de curățenie. Ce ne puteți spune despre eforturile dumneavoastră în acest sens?
într-adevăr, industria HoReCa se confruntă în ultimii ani cu o criză de personal severă: fluctuație ridicată, lipsa de pregătire și experiență a angajaților. De aceea, confruntați cu această provocare, în special pentru operatorii HoReCa de dimensiuni mici și medii, care au cel mai des aceste probleme, am creat o gamă specială, Pro Formula, cu produse profesionale, sub brandurile cunoscute ale Unilever (Cif, Domestos, Omo, Coccolino), foarte ușor de folosit, majoritatea fiind gata de utilizare și care răspund totodată, prin rezultate excelente, de la prima utilizare, celor mai înalte standarde de curățenie.
De asemenea, pentru că întotdeauna oferim mai mult decât produse de curățare, am creat un program de instruire Pro Formula, special pentru HoReCa, ce cuprinde: postere cu instrucțiuni, ghiduri pe arii de curățare (restaurant/ bar, bucătărie, baie, camere de oaspeți), carduri cu instrucțiuni și proceduri explicate pas cu pas, materiale video, sfaturi și trucuri pentru rezolvarea unor sarcini dificile. Toate sunt disponibile pe www.proformula.com, de unde pot fi descărcate și printate.
Din experiența dumneavoastră, care sunt principalele greșeli care se fac în unitățile HoReCa la capitolul curățenie?
Prima greșeală constă în folosirea produselor neadecvate, destinate unui uz casnic. Apoi, se greșește când se investește doar în curățenia vizibilă și se neglijează curățenia invizibilă – dezinfectarea. într-o locație HoReCa există o multitudine de zone contaminate, în care se impune o dezinfectare riguroasă, după ce pasul de curățare a fost completat.
Sunt acele zone de atingere frecventă – zona recepției, întrerupătoarele, clanțele, zonele din bucătărie care vin în contact cu alimentele etc. Chiar și în lipsă de timp sau resurse, igienizarea este obligatorie și poate fi făcută, mai rapid și la fel de riguros, cu produse 2în1 certificate pentru eliminarea anumitor microorganisme, care curăță și dezinfectează într-un singur pas. Acordând importanță dezinfectării, vă protejați angajații, clienții și reputația brandului.
De asemenea, de-a lungul timpului, am observat și am corectat, prin servicii de consultanță, complementare produselor noastre, greșeli de natură tehnică – folosirea unor substanțe incompatibile cu anumite materiale sau tipuri de murdărie, a unor concentrații slabe pentru grade de murdărie ridicate, aplicarea incorectă, supradozarea sau folosirea unor ustensile neadecvate. De exemplu, încă există operatori care nu cunosc beneficiile extraordinare ale utilizării microfibrei în curățarea băilor…
Cât de important este ca locațiile HoReCa să folosească produse profesionale de curățenie și ce riscă dacă folosesc produse de uz casnic? Prin ce se diferențiază produsele profesionale de cele casnice?
Folosirea produselor de curățare profesionale este necesară pentru obținerea unor rezultate excelente, uniforme, pentru a proteja sănătatea și siguranța personalului, dar și bunurile, pentru siguranța alimentară. Pe scurt, este cea mai bună alegere pentru a dezvolta o afacere sustenabilă, economisind nu doar timp, ci și energie, apă, substanțe chimice, reducând astfel impactul asupra mediului și contribuind pozitiv și semnificativ la dezvoltarea comunității locale.
Diferențele între cele 2 categorii de produse sunt, desigur, dincolo de ambalare în cantități mai mari și preț. în materie de cantități folosite, timp și efort de curățare versus rezultate, produsele profesionale vor fi întotdeauna net superioare. Trebuie reținut, de asemenea, că produsele profesionale, corect aplicate, livrează mai mult decât curățare. Ele promit siguranță și pot chiar restaura frumusețea originală a suprafețelor.
(Foto dreapta sus: Raluca Constantin, Marketing Specialist Diversey South Export & Romania).
Interviu realizat de Diana Sbârcea, pentru ediția 94 a revistei Horeca România.