Revoltă în rândul hotelierilor din București. “Plătim de 4 ani taxă de promovare, dar banii nu sunt folosiți pentru promovarea orașului”

person Horeca
access_time_filled
  • Călin Ile, FIHR: “Peste 3 milioane de euro se strâng anual din taxa de promovare, bani care nu sunt folosiți”

taxapromovarebucurestiHotelierii din București se declară revoltați pentru că deși plătesc taxa pentru promovarea turistică a municipiului București de 4 ani, banii colectați nu au fost folosiți pentru promovarea destinației București. 

Președintele Federației Industriei Hoteliere din România (FIHR), Călin Ile, a declarat joi, în cadrul primei conferințe de presă comune a Asociațiilor Patronale și Profesionale din Turismul Românesc, că, din estimările federației, peste 3 milioane de euro se strâng anual la nivelul Bucureștiului din taxa de promovare, însă banii sunt blocați și nu pot fi folosiți.

în numele FIHR, am făcut o solicitare în aprilie 2017, la presiunea membrilor, să aflăm câți bani s-au colectat din taxa de promovare, moment în care, în conturile celor 6 primării de sector, erau în jur de 2,5 milioane euro. Noi estimăm că minim 3 milioane de euro ar trebui să se strângă pe an din taxa de promovare. Soluția să poată fi folosiți acești bani o reprezintă o hotărâre a Consiliului General al Primăriei Municipiului București, împreună cu consiliile locale de sector, prin care banii să se poată vira către PMB. Ulterior, PMB trebuie să cheltuiască acești bani împreună cu asociația de promovare a Bucureștiului”, a declarat președintele FIHR.

Răzvan Pîrjol, Bucharest Tourism Board: “Această taxă este colectată de 4 ani de zile, dar noi nu am văzut 1 leu. Este păcat să avem acești bani și să nu-i utilizăm”

Președintele Asociației de promovare și dezvoltare a turismului bucureștean – Bucharest Tourism Board -, Răzvan Pîrjol, a subliniat că este frustrant să vezi ce potențial are Bucureștiul ca destinație turistică și că acesta nu este utilizat.

Bucureștiul crește de la sine, este un oraș care în ultimii ani, din punct de vedere hotelier, este în creștere, suma colectată din taxa de promovare crește proporțional și este păcat să avem acești bani și să nu-i utilizăm, să nu putem dezvolta cât mai durabil acest turism bucureștean. Este foarte frustrant să vezi că ai acest potențial și că nu poți să-l utilizezi. Imaginea noastră astăzi este mult inferioară realității. Bucureștiul este un oraș agreabil, este un oraș extrem de sigur pentru o mare capitală, și cred că oferă o paletă interesantă de restaurante și hoteluri. Cine spune astăzi că nu mai avem calitate în servicii credeți-mă că greșește”, a declarat președintele Bucharest Tourism Board.

promovarebucuresti

Sursă foto: www.lonelyplanet.com

Acesta ne-a declarat că niciun leu din taxa de promovare, numită anterior taxă hotelieră, nu a fost alocat pentru promovarea sau dezvoltarea turismului bucureștean și că dialogul cu autoritatea locală este greoi.

Această taxă este colectată de 4 ani de zile dar noi nu am văzut 1 leu. Acești bani sunt blocați în niște conturi și nu sunt folosiți. Din păcate, dialogul cu autoritatea locală este foarte greoi. Am întrebat, am scris, am avut întâlniri, toată lumea se ascunde în spatele acestei necondordanțe legislative – decizia Consiliului General al Primăriei care spune că acești bani merg la Primăria generală și vor fi vărsați asociației pentru proiectele pe care le-am prezentat la început, dar noul Cod Fiscal spune veniți la primăriile de sector. Și de aici acest blocaj, pentru că, bineînțeles, Codul Fiscal bate orice fel de decizie a Consiliului General și ne găsim în această situație în care banii sunt colectați la nivel de primării de sector, dar nu pot fi utilizați pentru că contravin unei decizii a Consiliului General al PMB; nu pot fi nici realocați unor alte activități, nici măcar utilizați pentru activități punctuale în cadrul sectorului. Lucru pe care nu ni l-am dori, pentru că Bucureștiul trebuie promovat ca o destinație unitară. Este o problemă legislativă care la o masă de discuții între Ministerul Finanțelor și Primărie s-ar putea rezolva, dar iată că până acum nu s-a găsit modul de comunicare sau voința. Și asta datează din 2014”, ne-a declarat Răzvan Pârjol.

Potrivit acestuia, eliminarea taxei de promovare nu ar avantaja pe nimeni.

Hotelierii nu-și doresc să nu mai plătească această taxă, ci ca acești bani să fie utilizați, a punctat președintele Bucharest Tourism Board, care a precizat că, în prezent, promovarea Bucureștiului este deficitară.

Am căutat astăzi standul Bucureștiului la târg (Târgul de Turism al României, n.r.) și nu l-am găsit, e adevărat că nu am luat pas la pas standurile. Am înțeles că este totuși un stand mic. Ne-am fi bucurat să avem un stand cel puțin la fel de mare și vizibil ca al Sibiului”, a mai declarat Răzvan Pârjol.

Asociațiile Patronale și Profesionale din Turismul Românesc au cerut autorităților să abordeze o altă atitudine față de turismul românesc.

Scânteia care a declanșat dorința noastră de a ne întâlni cu presa este relația noastră cu autoritățile locale și centrale în turism. Sunt mai multe întâniri pe care am vrut să le facem cu autoritatea locală din București dar nu am reușit. Săptămâna trecută, joi, trebuia să ne vedem la Hotel Caro, reuniune care a fost anulată de Primărie la miercuri seara la ora 11. Asta a creat un soi de revoltă în rândul nostru și am zis că așa nu se mai poate. Nu există respect, recunoaștere, sprijin și ăsta a fost motivul întâlnirii noastre. Turismul românesc are nevoie de respect, de recunoaștere și susținere”, a punctat Călin Ile.

Articol semnat de Diana Sbârcea.

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

Ramai alaturi de noi?
Aboneaza-te și vei primi gratuit revista Horeca Romania.
Abonează-te
© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302