S-a lansat un label de excelență lingvistică profesională adresat hotelurilor din România
Un label de excelență lingvistică profesională „On parle le francais/Vorbim franceza”, un atu pentru unitățile hoteliere din România care doresc să atragă mai mulți turiști străini, a fost înființat, recent, prin semnarea unei Convenții-cadru între Federația Industriei Hoteliere din România și Institutul Francez din România.
Acest label, care valorizează competența lingvistică și promovează plurilingvismul, va fi acordat unităților hoteliere care demonstrează că 30% din personalul aflat în contact direct cu clienții, printre care și un responsabil, se poate exprima în limba franceză, capacitate atestată prin certificări lingvistice și profesionale corespunzătoare.
Lansarea noului label a avut loc în cadrul „întâlnirilor franco-române ale turismului – învățarea limbilor străine și formarea în meseriile turismului: un sector în plină schimbare”, proiect inițiat de către Ambasada Franței în România și Institutul Francez din România, aflat sub patronajul Secretariatului de Stat pentru turism și susținut de Ministerul Educației naționale și Cercetării științifice, și care a avut loc în cadrul Târgului de Turism al României, pe 17 noiembrie.
„România dispune de un potențial considerabil și trebuie să devină una dintre marile destinații turistice europene. Evenimente importante vă așteaptă, precum Timișoara, capitală europeană a culturii în 2021. într-un sector aflat în plină evoluție, unde digitalul și economia colaborativă suscită noi mize, trebuie să putem face schimb de idei, să ne gândim la formările profesionale pentru mâine. Trebuie să putem, de asemenea, să propunem noi instrumente de valorificare ale sectorului: label-ul de excelență lingvistică „vorbim franceza” este unul dintre ele„, a declarat domnul Francois Saint-Paul, Ambasadorul Franței în România.
încheierea unor acorduri de cooperare între Franța și România în cadrul întâlnirilor franco-române ale turismului
în cadrul aceluiași eveniment, Ministerul Economiei, Comerțului și Relațiilor cu Mediul de Afaceri și Institutul Francez din România au încheiat un Protocol menit să îmbunătățească formarea profesională și lingvistică în domeniul turismului. Conform dispozițiilor, sunt prevăzute intensificarea schimbului de expertiză și de bune practici, punerea în aplicare a unui program de mobilitate între instituțiile de învățământ din acest sector, introducerea unor instrumente de evaluare a competențelor lingvistice, acordarea unui sprijin în vederea realizării de parteneriate la nivel de colectivități locale, precum și favorizarea unor proiecte inovative din acest sector.
Protocolul, încheiat pe o perioadă de trei ani, cu posibilitatea de a fi reînnoit pentru aceeași durată, a fost semnat de domnul Francois Saint-Paul, și domnul Claudiu Vrînceanu, Secretar de Stat pentru turism în cadrul Ministerului Economiei, Comerțului și Relațiilor cu Mediul de Afaceri.
întâlnirea franco-română pentru turism a fost, de asemenea, prilejul de a semna o Convenție de parteneriat între Centrul Național de Dezvoltare a învățământului Profesional și Tehnic (CNDIPT) și Institutul Francez din România, și de a lansa un grup de lucru pe tema formării universitare în sectorul turismului și de a inaugura un program – pilot de însoțire, destinat liceelor care propun programe de formare în sectorul hotelier, al restaurantelor și al turismului. La sfârșitul reuniunii, au fost prezentate diferitele oportunități de mobilitate menite să susțină formarea specializată și să intensifice schimburile de expertiză dintre cele două țări.
Turismul reprezintă un subiect de interes pentru autoritățile locale și naționale, fiind un vector de creștere economică și de dezvoltare regională. Schimbul de bune practici dintre Franța și România este menit să conducă la sporirea atractivității și la ridicarea standardelor de calitate prin formarea resursei umane, pentru și din sector.
Susținerea profesioniștilor din domeniul turismului
în Franța, formarea și susținerea profesioniștilor din domeniul turistic reprezintă una dintre cele patru priorități ale noului plan de acțiuni pentru turism în valoare de 42,7 milioane de euro, lansat în luna noiembrie a acestui an de Ministerul francez al Afacerilor externe și Dezvoltării internaționale.
„Formarea în meseriile din domeniul turismului este unul din elementele reușitei politicii de atractivitate”, a declarat domnul Jean-Marc Ayrault, Ministrul francez Afacerilor Externe și Dezvoltării internaționale, la Conferința anuală a turismului, care a avut loc pe 17 noiembrie la Paris.
Noul plan de acțiuni al Franței în domeniul turismului prevede:
- Garantarea siguranței turiștilor pe teritoriul francez (15,5 milioane de euro), mai ales prin consolidarea securității în zonele turistice, grație, printre altele, echipamentelor de video-protecție.
- Consolidarea imaginii Franței la nivel internațional, dar și printre turiștii francezi (10,5 milioane euro) prin intensificarea mijloacelor și acțiunilor de comunicare.
- Susținerea profesioniștilor și salariaților din sectorul turistic (peste de 11 milioane euro) datorită cofinanțării acțiunilor de dezvoltare a competențelor și sprijinului adus modernizării activităților profesioniștilor din sectorul hotelier – cafenea – restaurant.
- Continuarea eforturilor în favoarea sejururilor din programul „vacanțe pentru toți”, ajutând mai ales 100.000 de pensionari cu venituri modeste (5,7 milioane de euro).
Sursa: www.agerpres.ro