Ţările cu cele mai mari investiţii hoteliere în 2011
Investițiile în hoteluri au crescut în prima jumătate a acestui an cu 29% în 5 piețe cheie din Europa – Marea Britanie, Franța, Germania, Spania și Italia, volumul total al investițiilor în hoteluri ajungând la 2,5 miliarde de euro, potrivit raportului de piață „European Hotel Market” realizat de BNP Paribas Real Estate.
Raportul arată că deși tranzacțiile de portofoliu din piața hotelieră europeană au fost inexistente în 2009, în prima jumătate din 2011, vânzările de hoteluri au luat amploare. Atracția investitorilor din sectorul hotelier în 2011 o reprezintă orașele care au înregistrat o creștere semnificativă a indicatorului de performanță hotelieră RevPAR (venitul pe cameră disponibilă). Astfel, Parisul deține 77% din volumul total al investițiilor hoteliere din Franța, Londra – 42% din totalul investițiilor din Marea Britanie, Frankfurt – 34% și Barcelona 53%.
Marea Britanie este cea mai activă piață de investiții hoteliere din prima jumătate a anului 2011, cu un volum al investițiilor care se ridică la aproape 1 miliard de euro, deținând 42% din totalul investițiilor din sectorul hotelier din Marea Britanie. Recentele tranzacții din sectorul hotelier, precum vânzarea celor 3 hoteluri de top din Londra – Berkely, Claridge și Connaught, pentru aproximativ 800 milioane euro, confirmă că activitatea de investiții în hoteluri este în floare în acest oraș.
Franța, și Parisul în particular, rămâne una dintre cele mai active piețe în ceea ce privește volumul de investiții în hoteluri, volum care s-a ridicat la 500 milioane euro în prima jumătate a acestui an. Printre vânzările cele mai notabile menționăm hotelul Marriott Champs Elysees, pentru 215 milioane euro. Piața de investiții în hoteluri din Franța a progresat mult în acest an.
Cu mai puține tranzacții de hoteluri decât Franța, activitatea de investiții hoteliere din Germania a înregistrat o creștere semnificativă în prima jumătate a anului 2011 față de aceeași perioadă a anului 2010. Volumul investițiilor în hoteluri a crescut de 6 ori, totalizând 641 milioane euro. Investitorii sunt atrași de performanța economiei și de puternica revenire a sectorului hotelier din Germania. Cele 3 hoteluri marca NH hotels cumpărate de Invesco sau vânzarea hotelului Intercontinental din Frankfurt pentru 92 milioane euro, dar și vânzarea hotelului Steigenberger din apropierea aeroportului din Berlin 59.5 milioane euro, sunt doar câteva tranzacții de pe piața hotelieră care arată dinamismul pieței germane.
Italia și Spania încă înregistrează o activitate slabă din punctul de vedere al investițiilor în hoteluri, cu scăderi de 51% și 6% în prima jumătate a anului 2011, comparativ cu 2010. În Spania, a doua jumătate a anului 2011 va aduce o activitate mai intensă a tranzacțiilor de hoteluri, în timp ce piața investițiilor hoteliere din Italia va rămâne liniștită.
Potrivit raportului, în ciuda incertitudinii care planează asupra evoluției economiei, piața investițiilor hoteliere din Europa nu va fi afectată, cel puțin în a doua jumătate a anului 2011.