Timișoara intră în atenția investitorilor hotelieri
Creșterea constantă a numărului de turiști în Timișoara din ultimii ani, prognozele optimiste cu privire la acest sector – generate de obținerea titlului de Capitală Culturală Europeană în 2021 -, dar și investițiile în spațiul public și accesibilitate, propulsează orașul de pe Bega în atenția investitorilor hotelieri, care au anunțat în ultima perioadă proiecte noi pe piața locală.
OPORTUNITĂÈšI PENTRU INVESTITORII HOTELIERI
Dan Diaconu, viceprimarul municipiului Timișoara, a precizat în cadrul conferinței TopHotel din luna mai de la București că Timișoara are nevoie de investiții în hoteluri și a oferit investitorilor prezenți la conferință câteve motive pentru care merită să investească în orașul de pe Bega, printre care: creșterea numărului de turiști, numărul redus de locuri în hoteluri, terenuri disponibile în zona centrală, dar și printre cele mai reduse taxe din România (proprietate).
“Taxele pe proprietate din Timișoara cred că sunt la cel mai scăzut nivel din țară, dacă nu printre cele mai scăzute; ele nu au mai fost modificate din 2012 tocmai pentru a stimula investițiile și continuăm să menținem un nivel de taxare cât mai mic”, a precizat Dan Diaconu.
Potrivit acestuia, deși numărul de turiști a crescut în Timișoara, numărul de locuri în hoteluri a rămas constant din 2012 încoace, iar oferta de cazare actuală nu satisface cererea, în perspectiva anului 2021, când sunt așteptați 1 milion de turiști.
Edilul Timișoarei a invitat cu această ocazie reprezentanții lanțurilor hoteliere internaționale să vină la Timișoara. “Ne bucurăm că există cel puțin 2 inițiative ale lanțurilor hoteliere internaționale în perioada imediat următoare și așteptăm și alte lanțuri hoteliere internaționale să fie prezente aici”, a declarat acesta.
Câștigarea titlului de Capitală Culturală Europeană pentru anul 2021 se așteaptă să producă efecte benefice pe termen lung asupra orașului, din toate punctele de vedere.
“2021 înseamnă pentru noi o revitalizare culturală a orașului, înseamnă un proces important de regenerare urbană care a pornit, de altfel, în urmă cu mai mulți ani și poate că a fost unul din atu-urile noastre în câștigarea acestei competiții. De asemenea, 2021 înseamnă stimultarea turismului și consolidarea profilului internațional al orașului, o mai bună vizibilitate în Europa și în lume, dar și o îmbunătățire a imaginii orașului pentru locuitorii săi”, a precizat viceprimarul Timișoarei.
TIMIȘOARA CAPITALĂ CULTURALĂ EUROPEANĂ 2021 – îN CIFRE
Potrivit acestuia, investițiile în zona titlului de Capitală Culturală Europeană, cu excepția investițiilor care țin de accesibilitate și mobilitate, care sunt sensibil mai mari, se ridică la 173 de milioane de euro.
“Discutăm doar de partea de program cultural, de promovare și de programul de investiții în zona culturală sau de spațiu public și revitalizare urbană sau de infrastructură turistică. 173 de milioane de euro este programul pe care ni l-am propus până în 2021 și parte din 2022 dintre care o sumă importantă este alocată programului cultural, 50 de milioane euro aproape, dintre care circa 7,7 milioane euro vom investi în marketing și promovare pentru titlul de Capitală Culturală Europeană. Pe programul de investiții, 56 de milioane de euro vor merge în infrastructură culturală, săli de spectacole, reabilitări, creșterea numărului de locuri în care se desfășorară actul cultural. Alți 56 milioane euro vor merge în spațiul public și revitalizare urbană, iar 12 milioane de euro în infrastructura turistică, însemnând conectare, aici vorbim de un proiect european care leagă Timișoara pe cale navală, prin intermediul canalului Bega, de Dunăre și de vestul Europei”, a mai declarat Dan Diaconu.
NOI PROIECTE HOTELIERE PE PLAN LOCAL, ANUNÈšATE DE INVESTITORI
Potențialul de dezvoltare al orașului nu a rămas trecut cu vederea de către investitori, care au anunțat noi proiecte pe piața locală în următorii ani.
Grupul hotelier Radisson a anunțat la începutul acestui an semnarea contractului pentru deschiderea unui hotel Radisson Blu în ansamblul ISHO din Timișoara, dezvoltat de Ovidiu Șandor prin Mulberry Development.
Construcția la noul hotel Radisson Blu din Timișoara, care va fi realizată de Mulberry Development, se așteaptă să fie finalizată în 2020, iar hotelul va oferi 160 de camere, un restaurant cu semnătură și un bar, un spațiu de întâlniri de 1000 metri pătrați (inclusiv un ballroom) și un centru de fitness deschis non-stop.
“Radisson Blu și Mulberry Development aduc la Timișoara primul brand hotelier internațional upper upscale din oraș, marcând o piatră de hotar în excelența serviciilor de pe piața hotelieră locală și din ansamblul ISHO, cel mai nou cartier din Timișoara”, precizau reprezentanții lanțului hotelier internațional într-un comunicat.
Și alte lanțuri hoteliere internaționale și-au anunțat intenția de a pătrunde pe piața din Timișoara, în cadrul conferinței TopHotel de la București, printre care Marriott, Hilton, Orbis sau Barcelo Hotels, însă nu au anunțat ceva concret.
în prezent, doar 4,4% din camerele de hotel din Timișoara sunt afiliate unui brand hotelier internațional, potrivit datelor STR Global.
8 MOTIVE PENTRU A INVESTI îN TIMIȘOARA
- Terenuri disponibile, foarte aproape de zona centrală.
- Număr relativ redus de paturi existente (3406 locuri în hoteluri)
- Număr redus de locuri în hoteluri de 4 și 5 stele.
- Număr redus de lanțuri hoteliere internaționale prezente.
- Printre taxele cele mai reduse din România (proprietate)
- Creștere constantă a numărului de turiști peste media națională
- Accesibilitate foarte bună pentru și în oraș
- Cel mai mare spațiu pietonal central (Centru Istoric) din România și SE Europei, foarte dinamic și vibrant (28 de hectare de spațiu pietonal).
Articol scris de Diana Sbârcea pentru ediția 88 a revistei Horeca România.
Sursă foto1: www.michelin.com