Transformarea lobby-urilor în spații vii, un nou trend în industria hotelieră
Tratate mult timp ca spații moarte pe care oaspeții hotelurilor le traversează în grabă în drumul spre lift, lobby-urile hotelurilor sunt transformate astăzi în locuri vii, care servesc fie ca spații de muncă, fie ca locuri perfecte pentru a naviga pe internet sau pentru a te întâlni cu alte persoane, a socializa și a servi o băutură.Â
Hotelurile mari, tradiționale cheltuiesc miliarde de dolari pe renovări pentru a încerca să imite stilul și succesul financiar al boutique hotelurilor de lux, care întotdeauna au atras multă lume în lobby-urile lor, spun specialiștii de la publicația americană Standard.net. Pereții sunt dărâmați pentru a face lobby-urile spații mai puțin închise, mesele pentru întâlniri apar în peisaj, iar listele de vinuri sunt upgradate. O mare atenție se acordă și colțurilor liniștite, care oferă turiștilor de business un spațiu pentru a-și desfășura activitatea profesională în tihnă, stând în același timp în apropierea acțiunii.
Companii mari precum Marriott, Hyatt și Starwood pariază pe faptul că lobby-urile mai vibrante vor oferi oaspeților, în special celor tineri, un sentiment mai bun în ceea ce privește șederea lor la hoteluri. Proprietarii de hoteluri spun că investițiile în lobby-uri au început să dea roade, nu doar în ceea ce privește vânzările de alcool, ci și în posibilitatea de a percepe tarife pe camere mai mari.
„Oamenii vor să meargă acolo unde sunt și alți oameni”, a declarat Michael Slosser managing director of operations la Destination Hotels&Resorts, un grup de 40 de hoteluri din Statele Unite ale Americii. „Vor să meargă acolo să fie văzuți, să se relaxeze și să privească alți oameni”.
Regândirea lobby-urilor ca spații vii este binevenită în opinia oaspeților de business: „A lucra în camera de hotel îți dă un sentiment de claustrofobie”, a declarat Michael Coscetta, un tânăr om de afaceri care își petrece circa 90 de nopți pe an în hoteluri. Michael Coscetta preferă să își ia laptoptul și să meargă în lobby.
Steve Carvell de la Universitatea Cornell spune că oaspeții mai tineri nu vor să se simtă singuri și de aceea vor prefera să meargă într-un lobby.
Hotelurile din Statele Unite ale Americii de exemplu vor cheltui potrivit estimărilor specialiștilor 5,6 miliarde de dolari pe îmbunătățiri capitale în acest an, cu 10% mai mult decât în 2012 și aproape dublu față de cei 2,7 miliarde dolari cheltuiți în 2010, iar o mare parte din acești bani se vor duce pe reconfigurarea lobby-urilor.
Starwood Hotels& Resorts a lansat un process de revitalizare a lobby-urilor din hotelurile Sheraton în anul 2009, iar în prezent, aproape jumătate din cele 427 de hoteluri Sheraton din lume au acum lobby-uri moderne și vii.
„Pe măsură ce oamenii au petrecut mai mult timp în lobby, ei au fost mult mai dispuși să achiziționeze băuturi sau mâncare”, spun reprezentanții Sheraton.
„Industria a pierdut mult lăsând lobby-urile niște locuri pustii”, susține Arne Sorenson, CEO Marriott.
Hotelierii trebuie fie conștienți de multiplele beneficii pe care le aduce o investiție în lobby-ul hotelului, susțin specialiștii.
Sursa: www.standard.net