Un model de sustenabilitate în industria hotelieră
Inițiativele de sustenabilitate au un impact pozitiv atât asupra business-ului hotelier cât și asupra satisfacției clienților, susține Laurent Picheral, Membru al Comitetului Executiv al AccorHotels, care a declarat că acest lucru reprezintă o încurajare pentru AccorHotels de a-și continua politica de responsabilitate socială.
Declarația a fost făcută în contextul celebrării celui de-al 1.500.000 arbore plantat în Transilvania, în cadrul proiectului „Plant for the Planet.
„Plant for the Planet” a fost lansat în 2009 în parteneriat cu PUR Projet și este unul dintre proiectele pilot ce ilustrează angajamentul AccorHotels pentru o dezvoltare sustenabilă, parte a platformei de responsabilitate socială a companiei, PLANET 21.
În doar 6 ani proiectul a finanțat plantarea a peste 4 milioane de arbori în 21 de țări din întreaga lume, dintre care 1.5 milioane au fost plantați în România, în păduri și livezi ale școlilor din Transilvania.
În România proiectul se numește „O pădure pentru fiecare școală” și își propune să abordeze probleme legate de schimbările climatice și îmbunătățirea peisajului natural prin conservarea și extinderea pădurilor și reîmpădurirea zonelor degradate, și să sensibilizeze populația în privința importanței conservării mediului, prin derularea unor activități educaționale și implicarea comunității în procesul de plantare a arborilor.
„O pădure pentru fiecare școală” este derulat de Mihai Eminescu Trust în parteneriat cu 60 de școli, 52 de primării și asociații precum și 11 ocoale silvice din 57 de localități din mediul rural și urban.
AccorHotels a publicat de curând pe platforma PLANET 21 research rezultatele a două studii care evaluează beneficiile inițiativelor sale de responsabilitate socială asupra performanțelor de afaceri: unul a fost realizat de Accenture, iar celălalt a fost verificat de EY.
„Ne-am angajat la o dezvoltare durabilă de peste 20 de ani și am crezut întotdeauna că inițiativele de sustenabilitate sunt esențiale pentru conservarea ecosistemului, dar reprezintă, de asemenea, un avantaj competitiv pentru companie. Impactul pozitiv, atât asupra business-ului hotelier, cât și asupra satisfacției clientilor, reprezintă o încurajare de ne a continua politica de responsabilitate socială, care devine din ce în ce mai importantă pentru generațiile mai tinere„, a declarat Laurent Picheral, Membru al Comitetului Executiv al AccorHotels, CEO HotelServices în Europa Centrală și de Est.
Un studiu realizat de Accenture în 2015 demonstrează o legătură strânsă între inițiativele de dezvoltare sustenabilă și satisfacția oaspeților. De fapt, obținerea certificării ISO 14001, standardul recunoscut pe plan internațional pentru managementul de mediu, împreună cu un grad mai mare de îndeplinire a setului de obiective stabilite prin „Charter 21”, sistemul intern al AccorHotels de management sustenabil, conduce către o mai mare satisfacție a oaspeților.
Certificarea ISO 14001 este mai strâns corelată și influențează mai pozitiv gradul de satisfacție decât data renovării hotelului. Nivelul hotelului în raport cu Charter 21 al hotelului are chiar un impact mai mare asupra gradului de satisfacție decât prețul mediu al camerei.
Pe lângă impactul pozitiv asupra satisfacției oaspeților, hotelurile cu un nivel mai mare al Charter 21 sunt de asemenea și mai profitabile. „Charter21” care se bazează pe un sistem de niveluri (Bronz, Argint, Aur și Platină) recomandă 65 de acțiuni pe care hotelurile le pot implementa pentru a reduce impactul asupra mediului: cu cât un hotel investește mai mult în aceste acțiuni, cu atât mai pozitive sunt recompensele, atât în termeni de reducere a costurilor (apă, energie, deșeuri), cât și de creștere a veniturilor (EBIT).
Un număr din ce în ce mai mare de clienți consideră responsabilitatea socială un criteriu de selecție atunci când își aleg furnizorii de servicii. De fapt, un studiu recent validat de EY arată că 70% dintre ei comunică așteptările lor în ceea ce privește responsabilitatea socială în timpul procesului de selecție, precum și în interacțiunile zilnice de afaceri. De aceea, angajamentele de responsabilitate socială ale AccorHotels oferă grupului statut de partener preferat față de clienții săi BtoB și îi ajută să genereze venituri suplimentare.