4 greșeli frecvente ale restaurantelor în online și soluții pentru evitarea lor
Poate că servești cea mai bună mâncare din România. Poate că le oferi clienților tăi o servire stelară sau cele mai bune prețuri de pe piață. Oricare ar fi calea prin care încerci să-ți croiești succesul, dacă nu profiți de avantajele oferite de mediul online, ar trebui să știi că nu faci destul.
Internetul are un potențial uimitor: îi face pe oameni să intre pe website-ul tău, apoi îi convinge să vină la restaurant și – cel mai uimitor! – le reamintește să revină la tine atunci când au nevoie. însă toate aceste lucruri sunt posibile DOAR atunci când folosești cu cap marketingul online și tot ce are el de oferit.
Fiecare industrie are un soi de temă comună atunci când vine vorba despre designul website-urilor și despre felul în care este structurată informația. De-a lungul timpului, lideri ai industriei dau tonul și îi provoacă pe ceilalți – admiratori sau aspiranți – să îi urmeze. Uneori, acest fenomen generează rezultate pozitive; alteori – dezastruoase. Experiența noastră de până acum ne-a permis să identificăm patru greșeli majore în felul în care restaurantele se prezintă în mediul online și să putem sugera soluții simple și ușor de pus în practică, dar cu efecte durabile și vizibile pe termen lung.
Problema 1: Melodii care încep la încărcarea paginii.
Vizitatorii intră pe site-ul unui restaurant pentru a obține informații într-un mod mai rapid decât la telefon sau prin mail. Nu se așteaptă să dea o petrecere de fiecare dată când dau click pe o pagină nouă și cu siguranță nu-și vor exersa mișcările de dans în fața monitorului. Ideea din spatele acestei practici este de înțeles: muzica îi ajută pe posibilii clienți să intre în atmosfera localului fizic. însă ceea ce omit aceste website-uri (și cei care le administrează) este că, cel mai adesea, oamenii caută informații de la locul de muncă sau în drum spre sau de la serviciu – deci, din locuri în care muzica ar putea fi deranjantă.
Soluția: Site-ul poate include și muzică, și video cu fundal sonor, însă doar dacă acestea sunt controlate de către utilizator. în caz contrar, e mai sigur să lași vizualul și textele să vorbească de la sine.
Problema 2: Imagini multe sau prea mari
O să ziceți că nu-i adevărat și că imaginile au un impact colosal asupra vizitatorilor online. în general este adevărat, iar un restaurant are nevoie de imagini excepționale, care să reușească să stimuleze apetitul celor din spatele monitorului, însă am văzut adesea în piață oameni care își încarcă website-ul cu imagini descărcate direct din cardul camerei foto, fără să se gândească la optimizarea acestora. Acest lucru are un impact negativ asupra timpilor de încărcare a paginilor și, în plus, unele browsere pot bloca complet afișarea imaginilor de mari dimensiuni.
Soluția: Optimizează-ți imaginile pentru afișaj online înainte de a le urca pe website și apoi testează, pentru a fi sigur că imaginile apar corect la încărcarea paginii.
Problema 3: Navigare greoaie și informații greu de găsit
Foarte multe restaurante pun accent pe o grafică spectaculoasă (uneori chiar genul de imagini care recreează, în spațiul virtual, restaurantul fizic), uitând, de fapt, scopul primordial al website-ului: să furnizeze informații. Utilizatorii trebuie să poată găsi orice informație importantă despre restaurantul tău în MAXIM 3 secunde. Asta înseamnă că tu trebuie să livrezi conținutul de care ei au nevoie (meniu, locație, contact și orele între care localul funcționează) foarte rapid. în caz contrar, utilizatorul devine iritat și predispus să abandoneze site-ul în favoarea unui site concurent; în plus, va rămâne cu un gust amar și probabil va evita să utilizeze website-ul în viitor.
Soluția: Asigură-te că site-ul restaurantului de care te ocupi conține informații relevante, bine structurate și extrem de ușor de găsit. Dacă utilizatorul trebuie să dea mai mult de trei click-uri pentru a găsi ceea ce îl interesează, regândește întreaga structură a site-ului.
Problema 4: Nu apari în căutări pe Google
Optimizarea pentru motoarele de căutare este crucială atunci când lansezi un nou website (mai ales dacă nu manageriezi un lanț de restaurant cunoscut în toată lumea, ci un restaurant local) și, cel mai adesea, nu vine la pachet cu designul și implementarea – ci trebuie făcută separat. Deși optimizarea pentru motoare de căutare este un proces continuu și interminabil, beneficiile pe termen lung sunt de neprețuit.
Soluția: Asigură-te că restaurantul tău apare pe hărțile Google, că ai o pagină de social media bine pusă la punct și că clienții tăi îți oferă review-uri. Pentru SEO de calitate, nu ezita să apelezi la o agenție de profesioniști, care te pot ajuta să îți crești profitul.
Articol scris de Andra Dudulea, Copywriter Seo Factory, în ediția 79 a revistei Horeca România.
Sursă foto2: www.foodabletv.com