4 tactici care sporesc atractivitatea meniului
Pentru a avea succes, un meniu de restaurant trebuie să fie bine întocmit, atrăgător și să reflecte realitatea din farfurie. Tehnica construcției meniului se numește “menu engineering” și este un proces complex, al cărui scop final este maximizarea profitabilității restaurantului. în acest proces, deseori, aspecte (aparent) minore pot face diferența între un meniu atractiv și unul care nu reușește să apteze atenția cititorului.
Iată 4 modalități simple prin care poți spori atractivitatea meniului tău în ochii clienților.
1. Limitează opțiunile
Cele mai bune meniuri de restaurant iau în considerare teoria psihologică cunoscută drept “paradoxul alegerii”, care spune în felul următor: cu cât avem mai multe opțiuni, cu atât mai multă anxietate simțim. Atunci când includem prea multe elemente în meniu, clienții vor fi copleșiți și confuzi, iar atunci când devin confuzi aceștia vor apela la preparate pe care le-au mai consumat. Nu e nicio rușine să rămâi la ceea ce cunoști, dar un meniu bine conceput te va ispiti să încerci ceva diferit și poate puțin mai scump.
Mai mult, cu cât oaspeții au mai multe opțiuni din care să aleagă, cu atât e mai probabil ca în final aceștia să simtă că au făcut o alegere greșită; iar dacă clientul nu e 100% satisfăcut de alegerea făcută e puțin probabil că se va întoarce la tine. într-o industrie în care clienții repetați generează majoritatea vânzărilor, a determina oaspeții să revină în locație este scopul final.
2. Adaugă fotografii cu preparatele
Includerea unor fotografii reușite lângă un preparat poate crește semnificativ vânzările acelui preparat. Oamenii reacționează la fotografiile din meniu exact așa cum ar reacționa dacă ar avea acel preparat în față. Potrivit unui studiu, 90% din informația transmisă creierului este vizuală, iar vizualul este procesat de 60.000 ori mai rapid decât textul, de aceea imaginile sunt cruciale în determinarea clienților să cumpere un produs. Cu toate acestea, trebuie avut grijă să nu exagerezi cu fotografiile.
3. Folosește adjective vii pentru a descrie preparatele
Este important să oferi clienților informații despre produsele din meniu, iar modul în care o faci poate determina un client să comande sau nu un preparat. Tentează-ți clienții cu descrieri atrăgătoare, care trezesc pofta și conving consumatorii să comande. “Juicy fried chicken – tender on the inside, crispy on the outside“ sună mai bine decât secul “fried chicken”.
4. Meniu multilingvist, care vorbește “pe limba” clienților
Multe restaurante își traduc meniul în mai multe limbi datorită numărului mare de clienți străini, pentru a evita eventuale neînțelegeri, lucru care sporește atractivitatea unui meniu în ochii turiștilor străini. Ia în calcul acest aspect dacă vrei să atragi turiști străini în restaurantul tău.
Articol scris de Diana Sbârcea pentru ediția 89 a revistei Horeca România.