8 tehnologii eficiente în marketingul restaurantelor
Lumea marketingului a fost zguduită serios în ultimii ani de noile tehnologii, care joacă astăzi un rol uriaș în dezvoltarea afacerilor, în special a celor din industria restaurantelor. Tehnologia modernă influențează decizia consumatorilor referitoare la locul în care aceștia decid să ia masa.
Operatorii de restaurante trebuie să introducă în strategia lor de marketing unele, sau chiar toate aceste noi tehnologii, pentru a ține pasul cu consumatorii din secolul 21, potrivit specialiștilor de la foodservicewarehouse.com.
1. Site-ul restaurantului
Site-ul restaurantului trebuie să fie în prima linie în eforturile de marketing al unui restaurant. În zilele noastre, restaurantele fără un site bine conceput sunt (sau ar trebui să fie) destul de rare. Indiferent din ce sursă află potențialii oaspeți de un anume restaurant, la un moment dat aceștia vor vizita site-ul restaurantului înainte să-i facă o vizită.
• De ce se bazează clienții pe site. În general clienții vizitează site-ul unui restaurant dacă au nevoie de indicii referitoare la locație/amplasament sau pentru a vedea meniul înainte de a decide să mănânce acolo.
• Cum pot folosi restaurantele site-ul propriu. Cu cât mai multe informații utile pot fi puse pe site, cu atât mai bine. Site-ul reprezintă până la urmă „poarta de acces” către prezența online a restaurantului tău.
2. Social Media
Social Media este un concept foarte vast ce înglobează toate rețelele de socializare; reprezintă cea mai rapidă și eficientă metodă de a distribui informații și promova produse. Social media este ca o stradă cu două sensuri, te ține la curent cu ultimele noutăți despre publicul tău țintă, dar îți permite și să îi prezinți acestui public informații despre produsele/serviciile tale. Social Media Marketing nu este un lucru ușor de făcut, dar aduce numeroase beneficii.
• De ce se bazează clienții pe social media. Mai degrabă decât să se bazeze pe reclame părtinitoare, clienții utilizează platformele social media pentru a afla mai multe informații despre anumite restaurante, de la persoane care au fost deja acolo. Ei pot de asemenea să-și împărtășească la rândul lor experiențele și să primească sugestii de la persoane cu gusturi similare.
• Cum pot folosi restaurantele Social Media. Social Media reprezintă forumul „Word of mouth” al secolului 21. Restaurantele care sunt implicate activ pe platformele social media pot interacționa cu oaspeții lor și se pot promova într-o manieră relativ ieftină.
3. Site-urile cu review-uri de restaurante
• De ce se bazează clienții pe aceste site-uri. Atunci când merg la un restaurant nou, consumatorii pot folosi site-urile cu review-uri pentru a obține o opinie nepărtinitoare de la oameni care deja au fost la acel restaurant. Cu cât mai multe comentarii are restaurantul dumneavoastră cu atât mai bine, pentru că fiecare experiență este unică și astfel se oferă o imagine mai completă.
4. Disponibilitate Wi-Fi
Disponibilitatea Wi-Fi se referă la accesul la internet wireless pentru oaspeți în spații publice. Studii recente indică faptul că accesul gratuit la internet wireless influențează din ce în ce mai mult alegerea unei anumite locații.
• De ce se bazează clienții pe Wi-Fi. Trăim într-o lume conectată în permanență. Fie că acest lucru implică folosirea unui smartphone pentru a verifica mailurile în timpul cinei sau lucrul la laptop în timp ce bei o cană de cafea, din ce în ce mai mulți oameni vor să poată accesa internetul 24 de ore din 24/7 zile pe săptămână, indiferent de locație.
• Cum pot folosi restaurantele Wi-Fi. Cercetările indică faptul că accesul gratuit la Wi-Fi nu se corelează neapărat cu creșterea veniturilor, cu toate acestea, aduce mai mulți oameni în locație și acest lucru reprezintă jumătate din „luptă”. Asigurați-vă că rețeaua este securizată și clienții trebuie să ceară o parolă. Acest lucru va preveni folosirea gratuită a internetului de către oameni care stau afară, fără să cumpere nimic.
5. Comenzi online
Posibilitatea de a comanda online este un instrument util pentru restaurantele care oferă servicii de catering sau take-away. Decât să sune la restaurant, câteva click-uri vor permite clienților să-și plaseze comanda.
• De ce se bazează clienții pe comenzile online. Marele beneficiu al comenzilor online este acuratețea comenzii. Clienții nu mai trebuie să vorbească pe fundalul zgomotelor din restaurant pentru a-și plasa comanda și să se trezească apoi cu altceva.
• Cum pot folosi restaurantele comenzile online. Este puțin probabil ca aceste comenzi online să înlocuiască complet telefonul, însă comenzile online pot ajuta la eficientizarea personalului. Restaurantele care oferă această opțiune trebuie să promoveze acest lucru pe site-ul propriu și să ofere un timp estimativ pentru livrare. Restaurantele pot folosi acest instrument pentru a crea o bază de date și a oferi oferte speciale clienților fideli.
6. Rezervări online
Rezervările online aduc un plus de confort în procesul de rezervare.
7. Aplicații pentru dispozitive mobile
Pentru utilizatorii de smartphone există aplicații pentru aproape orice. În domeniul restaurantelor există aplicații pentru efectuarea de rezervări, căutarea de restaurante, contorizarea caloriilor, comenzi online sau alegerea vinului corect pentru un anumit preparat.
• De ce se bazează clienții pe aceste aplicații. În lumea grăbită în care trăim, viteza și confortul sunt cheia. Pentru clienții grăbiți, aplicațiile fac alegerea unui restaurant la fel de ușoară ca un apel telefonic.
8. Servicii de geolocalizare
Aceasta este o tehnologie relativ nouă. Printre altele, folosindu-și smartphone-urile, clienții pot da check-in la anumite locații. Odată ce fac acest lucru platformele social media precum Facebook le arată prietenilor acelei persoane unde se află aceasta.
Sursa: www.foodservicewarehouse.com