Afacerile de familie câştigă teren în sectorul restauraţiei
Micile afaceri antreprenoriale cu restaurante, bistro-uri și cafenele s-au dezvoltat în ultimii ani, centrul vechi al Bucureștiului sau alte zone centrale fiind cele mai căutate zone. În același timp însă, zonele cu trafic intens sunt căutate pentru astfel de afaceri de familie, care se înmulțesc pe zi ce trece în sectorul restaurației. Iar exemplele de succes nu lipsesc.
Bistro Trafic Greu, o investiție 100% românească inițiată în 2010, anunță un trafic de peste 10 ori mai mare în restaurantul deschis în zona de sud-vest a Bucureștiului, la intersecția 13 Septembrie cu Trafic Greu, după doi ani de la deschidere.
Inițiată ca o afacere mică de familie, restaurantul Trafic Greu a acumulat în primele luni de funcționare, clienți din zona companiilor de avocatură și de servicii, precum o firmă de plasare baby sitter din Filipine. În 2012, cartea de oaspeți a restaurantului a fost semnată de peste 40 de companii și restaurantul cumulează în prezent investiții de aproximativ 20.000 euro. Investiția inițială a venit din fonduri private și economiile antreprenorului Bogdan Sturzea. Ca o curiozitate, anterior investiției propriu-zise în restaurant, ideea afacerii a pornit în 2008, prin organizarea unor mici evenimente între prieteni, pentru care investiția nu depășea mai mult de 200 de lei.Â
„Astăzi, numărul clienților în restaurant s-a mărit de aproximativ zece ori. Din cele 40 de companii, un sfert au comandat în fiecare zi meniuri de la noi. Am început prin a găti ocazional pentru prieteni și colegi, la diverse evenimente, precum petrecerile de final de an școlar și în doi ani, ne-am dezvoltat într-o afacere antreprenorială în care este implicată toată familia”, a declarat proprietarul restaurantului, Bogdan Sturzea.
„Mâncare cu bun gust” este sloganul restaurantului dar, în același timp, reprezintă și ideea de bază a meniurilor care se adaptează în funcție de sezon și conțin ingrediente cumpărate în aceeași zi. Meniurile propun atât specialități românești cât și internaționale, atât în cadrul restaurantului cât și prin sistemul de livrare la domiciliul clientului sau al firmei.