ANBCT organizează în luna septembrie ‘Conferința Națională a Bucătarilor din România’
Asociația Națională a Bucătarilor și Cofetarilor din Turism (ANBCT), membru cu drepturi depline în World Association of Chefs Societes, organizează în data de 19 septembrie a.c., la Brașov, prima ediție a Conferinței Naționale a Bucătarilor din România.
Evenimentul se adresează profesioniștilor din industria gastronomică și ospitalieră și va crea cadrul necesar pentru dezbaterea unor subiecte de interes pentru aceștia, precum problemele actuale din industria gastronomică din România, trenduri și inovații din domeniu sau gastronomia de mâine, dar și pentru împărtășirea experiențelor chefilor din România.
“Dacă sunteți un bucătar, un patiser, un somelier, un Maître d’Hôtel, un ciocolatier, am dori să vă invităm să vorbim împreună despre gastronomia de mâine”, spun organizatorii conferinței.
Potrivit acestora, conferința este organizată pe fondul vidului comunicării reprezentanților artei culinare din România.
Unde se află gastronomia românească? Ce rol ocupă gastronomia din România în industria ospitalieră românească? Cum interconectează gastronomia cu celelalte componente ale industriei ospitaliere: formatori, promoteri, patronat? Satisface bucătăria românească gusturile clienților? Avem ingrediente de calitate asigurate de producătorii din România? Sunt doar câteva întrebări la care se va căuta răspunsuri.
SUBIECTE PUSE îN DEZBATERE
BUCĂTĂRIA TRADIÈšIONALĂ ROMâNEASCĂ SUB ASALTUL PROVOCĂRILOR INTERNAÈšIONALE – Fără îndoială, inițiată de Italia sau Japonia, evoluția bucătăriilor tradiționale în restaurantele cu stele este în creștere. Avem bucătărie tradițională în restaurante? Avem unicitate în tradiționalul nostru? Aduce bucătăria tradițională un plus în cifra de afaceri a patronului de restaurant ? Poate ea fi promovată la adevărata valoare de promoteri?
REVENIREA GUSTULUI: SFâRȘITUL HEGEMONIEI ESTETICULUI – Cum rămâne cu tirania „visuel flamboyant”? Ar putea imaginea farfuriilor să fie detronate de fermecătorul gust? Suntem martori la o creștere puternică a generozității gusturilor care devine o prioritate reală în fața artei vizuale.
BUCĂTARUL 3 îN 1 – Aceeași identitate de la starter la desert în meniu. Este cel mai bine realizată de un cofetar/patiser care păstrează identitatea restaurantului, fără a crea o rupere între bucătărie și cofetarie/patiserie sau de un cofetar/patiser care transformă deserturile bucătăriei într-o afacere proprie?
PREGĂTIRILE PENTRU UN CONCURS – îndrumarea membrilor echipei din poziția de antrenor. Ce coaching au nevoie? Cum vă asigurați că puteți furniza resursele – informaționale, tehnice, materiale – de care au nevoie pentru a reuși?
RECRUTAREA PERSONALULUI DIN INDUSTRIA OSPITALIERĂ – Cursurile oferite de școlile din România nu mai sunt suficiente pentru a face față ofertelor de locuri de muncă din bucătării și industria ospitalieră. Chefii se pot implica pentru a da o a doua șansă celor care aleg această carieră mai târziu în viață? Este pregătit sistemul de învățământ din România să furnizeze forța de muncă calificată pentru industria ospitalieră?
CHEF ROMâN îN STRĂINĂTATE – Cei care au făcut pasul ne spun despre experiențele lor și despre greșelile care nu trebuie făcute. Reușesc ei să imprime o notă românească restaurantului? Avem calificările necesare în formarea profesională pentru a putea impune note românești în restaurante din străinătate?
în pauzele dintre sesiunile de prezentări se vor desfășura sesiuni de live-demo, susținute de către chefi din România. Rolul acestor sesiuni live-demo este de a aduce în fața participanților stadiul actual al temelor propuse pentru live-demo, tendințele pe plan mondial, precum și sugestii pentru participanți.
“Bucătăria reprezintă doar o parte din obiceiurile unei țări, însă o parte importantă a acestora, de aceea ne propunem să invităm reprezentanți ai agențiilor de turism din România și Europa ca să cunoască experiențele gastronomiei românești, potențialul gastronomiei românești ca și factor generator de plus – valoarea în cadrul industriei ospitaliere.
Cu siguranță, această experiență ne va ajuta pe toți să creștem prin cunoștinte și experiențe, concluziile ajutându-ne să ne formăm o imagine obiectivă asupra a ceea ce lumea știe despre noi, care ne sunt slăbiciunile, respectiv punctele tari, ne va îndruma spre strategii viabile de PR, marketing și branding de țară în viitorul apropiat”, mai spun organizatorii.
Conferința este organizată de A.N.B.C.T. – România, sub înaltul patronaj al Ministerului Turismului și Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale din România, cu participarea World Association of Chefs Societies.