Cu privirea înainte către 2022. Câteva tendințe în restaurante

person Horeca
access_time_filled

S-a încheiat un alt an petrecut sub semnul pandemiei, în care industria de ospitalitate a fost marcată de profunde transformări. Ne uităm cu optimisim și speranță la 2022 și facem un exercițiu de imaginație pentru a configura tendințele din HoReCa pentru anul acesta.

Iată câteva tendințe pe care pariem în 2022.

Restaurante hybrid
Pandemia a provocat schimbări endemice ale modelelor de business ale restaurantelor. De la proiecte de autor de nișă, până la formate de rețea, restaurantele au făcut eforturi uriașe pentru a se adapta noii realități. Digitalizarea și extinderea business-ului pe centre de profit diferite (livrare, take-away, concepte de retail asociate business-ului principal sau alte proiecte speciale) au imprimat noua realitate. Formatul hybrid s-a dovedit un model de succes și, cu siguranță, vom vedea și anul viitor această tendință de a echilibra liniile de business și centrele de profit.

Meniuri simplificate
De-a lungul pandemiei, din rațiuni de control al costurilor, de eficientizare într-o bucătărie care de acum trebuia să acopere și zona de takeaway și livrarea, de optimizare a logisticii de ingrediente, meniurile au trecut printr-un proces de simplificare. Estimăm că această tendință se va păstra și în 2022, odată cu orientarea sustenabilă, anti-risipă și a costurilor în continuă creștere.

Ingrediente locale vs ingrediente mereu disponibile
Restaurantele de autor se vor orienta tot mai mult spre soluții locale: ingrediente locale, from farm to table, de sezon, utilizate creativ în dishuri-concept în care nimic nu se pierde – from nose to tail.

Restaurantele de rețea sau cele casual vor căuta tot mai mult furnizori care să livreze constant soluții la cheie, care se traduc în calitate constantă, reducerea pierderilor și eficientizare în bucătărie: reducerea timpului de lucru și creșterea performanței, pentru a acoperi cu aceeași echipă, atât nevoile restaurantului, cât și pe cele de livrare.

Autenticitate vs. gratificare

• Comfort food și comfort food reinterpretat. Mancărurile copilăriei au fost cele cu care oamenii de pe întreg mapamondul au încercat să aducă un strop de confort emoțional, să umple goluri și să trateze anxietatea cu care a venit pandemia. În varianta comfort food autentic sau reinterpretat, această mâncare a copilăriei va ocupa în continuare un loc de cinste și credem că este spațiu suficient pentru dezvoltarea de concepte gen.

• Open Fire cooking. Concept în trend chiar înainte de pandemie, gătitul la foc deschis / cu foc va rămâne în continuare pe wish list-ul căutătorilor de experiențe autentice. Această tehnică cucerește atât prin gust, cât și prin spectacolul arhetipal în sine.

• Plant based & diet menus. Iată un trend care probabil are cea mai mare creștere în industria alimentară și merită atenția investitorilor. Creșterea segmentului de vegetarieni sau flexitarieni (semi – vegetarieni sau preponderent vegetarieni) a adus cu sine preparate vegetariene excelente – de la burgeri vegetali până la poke bowls vegetariene și preparate de fine dining. 2022 va aduce o creștere a opțiunilor vegetariene în meniuri și chiar concepte noi de restaurante de gen.

• Fine dining. Conceptul își păstrează locul de cinste și, cu siguranță, va reveni în forță mult mai creativ și mai imersiv. Orice final de criză vine cu un apetit pentru celebrare, experimentare și gratificare din partea consumatorilor.

4… or more hands events
Generarea unor experiențe inedite pentru clienți rămâne o prioritate pentru proprietarii de restaurant, așa încât vom vedea tot mai multe inițiative creative: Gătitul la patru mâini, adică chefi cu rol de invitați speciali, care să gătească alături de cheful locației, evenimente pop-up, care reunesc mai mulți chefi și construiesc food entertainment.

Pairings all around

Restaurantele sunt din ce în ce mai deschise asocierilor cu băuturi. Restaurantele de autor au liste de vinuri, spirtoase și bere, care completează creativ preparatele din meniu, iar tendința își face loc tot mai mult și în rândul restaurantelor casual. În România apar tot mai multe opțiuni bio și kraft – cum sunt berea kraft sau vinurile biodinamice. La nivel global, a crescut consumul de cocktailuri non-alcoolice și băuturi fermentate (kombucha), tendință care nu va întârzia să apară și la noi. Dacă restaurantele vor adopta aceste băuturi și le vor introduce în meniu ca acompaniament al preparatelor, nu vor avea decât de câștigat.

Urmează un an interesant pentru o industrie care s-a dovedit a fi extrem de rezilientă și de ingenioasă. Să îl întâmpinăm cu optimism, cu energie și multă creativitate! Să fie cu mese savuroase și clienți încântați! La mulți ani, 2022!

Parte a grupului de comunicare Hello, cu o prezență în piață de 11 ani, Foodwise Marketing este un hub de branding, creativitate și comunicare pentru industria de food & beverages din România – corporaţii, antreprenoriate şi comunităţi de consumatori. Competenţele Foodwise Marketing includ dezvoltarea de concepte “la cheie” în zona de retail şi HoReCa, branding şi comunicare integrată. www.foodwise.marketing/blog/

Un articol scris de Marilena Istrătescu, Managing Partner, Foodwise Marketing

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

Ramai alaturi de noi?
Aboneaza-te și vei primi gratuit revista Horeca Romania.
Abonează-te
© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302