Peste 50% din vizitele la restaurante în UK sunt la fast-food
Restaurantele de tip fast-food câștigă teren de la an la an. În Marea Britanie de exemplu, mai mult de jumătate din mesele luate în oraș sunt la restaurantele de tip fast-food, potrivit unui studiu efectuat de compania de cercetări în domeniul foodservice, NPD Group. În 2011 s-au înregistrat 5,5 miliarde vizite ale consumatorilor în restaurantele de tip quick-service, față de 5,4 miliarde vizite în 2008, ceea ce înseamnă o creștere de 4% în 3 ani.
Masa de prânz a jucat un rol important în creșterea afacerilor de tip quick-service reprezentând 72% în creșterea acestui sector. S-a înregistrat o creștere de 7% a numărului de vizite efectuate la masa de prânz.
Consumatorii din Londra sunt mai predispuși a merge la restaurantele quick – service (55%) decât cei din alte regiuni ale Marii Britanii (49.5%), potrivit studiului efectuat de NPD Group.
În timp ce unitățile quick service au înregistrat o creștere semnificativă în ultimii ani, restaurantele care au experimentat cea mai mare scădere sunt cele situate la locul de muncă sau în unitățile de învățământ – a căror cotă de piață a scăzut cu 2,6%, de la 19,5% în 2008 la 16,9% la sfârșitul lunii septembrie 2011.
Specialiștii NPD cred că declinul acestui sector se datorează lanțurilor de restaurante quick service care oferă mai multe opțiuni de meniuri, promoții și discounturi care atrag muncitorii și studenții și îi determine să iasă afară din birouri sau campusuri și să meargă la aceste unități.
Directorul Foodservice pentru Europa al companiei NPD, Guy Fielding crede că rezidenții din Capitala Marii Britanii joacă de asemenea un rol major în creșterea sectorului quick service. „Consumatorii din Londra au cheltuit cu 7% mai mult în restaurante anul acesta, iar restaurantele quick-service, care servesc burgeri, preparate tradiționale și preparate din pui, sunt cele care au condus la această creștere. Aceste restaurante oferă londonezilor ceea ce caută: mâncare servită rapid, la un preț bun”.
Sursa: www.foodbev.com