Raport: Consumatorii de restaurante percep masa în oraș ca pe un răsfăț
Deși numărul restaurantelor care oferă opțiuni sănătoase în meniuri a crescut precum și a celor care oferă clienților informații referitoare la calorii sau alte informații nutriționale, la sfârșitul zilei, consumatorii percep masa în oraș ca pe un răsfăț, ca pe o desfătare, relevă un studiu recent efectuat de compania americană NPD Group.
În ciuda eforturilor de a determina consumatorii din SUA să mănânce sănătos la restaurante, doar 24% dintre aceștia spun că mănâncă sănătos atunci când iau masa în oraș, în timp ce peste jumătate dintre clienții unităților din industria foodservice spun că acasă respectă principiile unei alimentații sănătoase, potrivit NDP Group.
Atunci când iau masa în oraș, majoritatea consumatorilor caută preparate speciale, pe care nu ar putea sau nu ar dori să le facă acasă, arată studiul „Healthy at Foodservice – Consumer Expectations Put in Perspective”, realizat de NPD. Printre principalele motive oferite de consumatori pentru a nu alege opțiuni sănătoase din meniurile restaurantelor, se numără următoarele: „Atunci când iau masa în oraș vreau să mănânc ceea ce îmi doresc” sau „Atunci când ies la restaurant vreau să mă răsfăț”. Alte motive citate includ faptul că aceștia nu acordă atenție la cât se sănătos este preparatul pe care îl comandă sau faptul că a mânca sănătos pur și simplu nu este o prioritate pentru aceștia.
Alte motive pentru care consumatorii nu aleg preparate sănătoase la restaurante, se referă la faptul că, în opinia acestora, „preparatele sănătoase nu sunt la fel de gustoase”, „opțiunile sănătoase din meniuri nu sună sau nu arată apetisant” iar unii spun că „găsesc cu greu ceva sănătos în meniurile restaurantelor”.
Referitor la faptul că oamenii percep masa la restaurant ca pe un răsfăț, reprezentanții NPD subliniază că operatorii din industria foodservice ar putea beneficia dacă ar promova mesajul că a mânca sănătos la restaurante nu înseamnă întotdeauna să renunți la mâncarea preferată, subliniind că procentul mic de consumatori (24%) care mănâncă sănătos la restaurante nu a renunțat la mâncărurile preferate, dar acordă importanță modului de preparare, combinațiilor între preparate, mărimii porției ș.a.
„Oferindu-le oportunitatea de a-și personaliza meniul veți menține acei consumatori care acordă atenție alimentației sănătoase fericiți, satisfăcând în același timp gusturile consumatorilor pentru care masa în oraș reprezintă un răsfăț”, spun reprezentanții NPD.
De ce consumatorii nu aleg opțiuni sănătoase din meniuri, la restaurante, conform studiului NPD Group:
Atunci când ies în oraș, vreau să mânânc ceea ce îmi doresc – 37%
Vreau să mă răsfăț când ies la restaurant ” 23%
Nu acord atenție dacă preparatul pe care îl comand este sănătos ” 19%
A mânca sănătos nu este o prioritate în viața mea ” 18%
De obicei comand același lucru, care nu este sănătos ” 17%
Preparatele sănătoase nu sunt la fel de gustoase ” 15%
Nu există suficientă varietate de preparate sănătoase ” 14%
Preparatele sănătoase din meniuri nu sună și nu arată apetisant ” 13%
Nu există nimic sănătos disponibil ” 11%
Sursa: www.fsrmagazine.com