Schimb de experiență între chefi francezi și români

person Horeca
access_time_filled

METRO Cash & Carry România a găzduit joi, 24 septembrie a.c., o sesiune culinară în cadrul festivalului „Fête de la Gastronomie”, marcând începutul celei de-a doua ediții a festivalului organizat de Camera de Comerț Franceză în România (CCIFER) împreună cu Ambasada Franței în România, Institutul Francez și Business France pentru promovarea culturii și gastronomiei franceze.

chefsimonezanoni

Fête de la Gastronomie celebrează, pentru al doilea an în România, una dintre cele mai influente bucătării din lume – bucătăria franceză, intrată în patrimoniul UNESCO în 2011. Prin această inițiativă se dorește valorizarea produselor specifice – de la materie primă, modul de preparare, de prezentare, precum și toate serviciile care s-au dezvoltat în jurul acestei arte. Între 24 și 27 septembrie, 31 de restaurante, hoteluri, wine bars, patiserii, lanțuri de magazine și o librărie sărbătoresc gastronomia prin brunch-uri frantuzești, degustări de vin, ateliere de oenologie, oferte la produsele franțuzești în lanțurile mari de magazine, meniuri personalizate în restaurante.

METRO Cash & Carry România s-a alăturat și anul acesta inițiativei, în semn de apreciere pentru produsele de calitate și pentru preparatele franceze. Compania a susținut schimbul de expertiză între experți culinari francezi de talie internațională și Chefi români în cadrul unei sesiuni culinare la Centrul de Pregătire în Gastronomie, METRO Militari.

bucatarimetro

Joi, 24 septembrie, Centrul de Pregătire în Gastronomie a găzduit Chefi cu renume la nivel internațional, dar și experți recunoscuți la nivel național, care activează în unele dintre cele mai bine cotate restaurante și hoteluri din România:

•    Chef Simone Zanoni, Executive Chef la restaurantul „Gordon Ramsay au Trianon” de la Versailles, cotat cu două  stele Michelin
•    Giacomo Seregni,  Executive Sous Chef, adjunct al lui Simone Zanoni
•    Silvia Ailincăi, Executive Chef METRO Cash & Carry România
•    Romeo Dunăreanu, Barista specializat și coordonator al Centrului de Pregătire în Gastronomie, METRO Cash & Carry România
•    John Menumorut, Executive Chef Palatul Bragadiru
•    Gică Pavel, Head Chef Radisson Blu Bucharest
•    Nicolae Lică, Executive Chef JW Marriot Bucharest Grand
•    Mona Mihaela Vasile, Executive Chef Mercure Bucharest City Center
•    Daniel Carst,  Sous Chef Radisson Blu Bucharest
•    Vasile Covaci, Head Chef restaurant Divino Galați

Suntem onorați să găzduim acest spectacol culinar și să susținem gastronomia franceză, una dintre cele mai influente de pe piața ospitalieră din România. Schimbul de expertiză, de informații și de know-how la nivel înalt este foarte important pentru creșterea standardelor la nivel național și pentru dezvoltarea industriei HoReCa„, a declarat Gilles Roudy, Director General METRO Cash & Carry România. 

schimbexperientachefiDespre Centrul de Pregătire în Gastronomie

Pentru a contribui la creșterea afacerilor din segmentul HoReCa, METRO România a pus bazele unor cursuri specializate pentru profesioniștii din cafenele, patiserii, cofetării de cartier sau mici pensiuni din zonele turistice, dar și pentru cei din companii de catering, hoteluri sau restaurante. Din 2008, specialiștii de la Centrul de Pregătire în Gastronomie oferă consultanță specializată, pentru a-i ajuta pe bucătarii din România să se perfecționeze pe zona culinară și să-și eficientizeze munca. În cei peste șase ani de activitate, peste 6.000 de clienți au trecut pragul Centrului de Pregătire în Gastronomie.

Centrul de Pregătire în Gastronomie se bucură de mare succes în rândul clienților METRO din domeniul ospitalier, care vin din toată țara pentru a urma cursurile oferite de companie; experții Centrului și echipa lor optimizează modulele disponibile în funcție de feedbackul clienților, astfel încât Centrul a oferit 91 de module în 2014, față de cele 25 din anul 2008.

Despre Fête de la Gastronomie

Inițiată în Franța în 2011, pentru a sărbători intrarea în patrimoniul UNESCO a gastronomiei franceze, această inițiativă dorește să valorizeze produsele și preparatele specifice. Fête de la Gastronomie s-a răspândit și la nivel internațional, pentru a promova produsele franțuzești atât în rândul experților, cât și în rândul publicului larg.

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

Ramai alaturi de noi?
Aboneaza-te și vei primi gratuit revista Horeca Romania.
Abonează-te
© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302