Soluții pentru a atrage turiștii în restaurantul tău

person Horeca
access_time_filled

turististrainiTurismul culinar câștigă popularitate. Fundamentul turismului culinar este constituit de ideea că mâncarea este o atracție turistică, la fel ca un muzeu de exemplu, iar în prezent, un număr din ce în ce mai mare de turiști caută experiențe culinare unice și memorabile pe durata călătoriei lor.

Turistul pornit pe cărări gastronomice caută aceste experiențe nu doar în restaurante de lux, ci și în bistro-ul de la colțul străzii, astfel încât orice restaurant ar putea beneficia de clienți din afara orașului. 

Dacă doriți să atrageți turiști în restaurant trebuie să folosiți tehnici de marketing adecvate. Există două modalități de a atrage turiști într-un restaurant: fie ca restaurantul să fie situat în apropierea unei atracții turistice, fie ca acesta să devină o atracție turistică. Indiferent de situație, potrivit specialiștilor de la foodservicewarehouse.com, asigurați-vă că faceți următoarele lucruri:

  • Creați un site al restaurantului și aveți grijă în permanență de acesta

Tot mai mulți consumatori se informează online înainte să meargă la un restaurant nou. Neavând cunoștințe despre restaurantele din regiune, turiștii străini sunt și mai predispuși să navigheze pe internet în căutarea unui loc bun de mâncare. Dacă aveți deja un site, asigurați-vă că este atractiv, bine structurat și că oferă toate informațiile necesare.

  • Distribuiți meniul în locații strategice

Pentru a atrage turiști în restaurant puteți plasa meniuri în locații strategice precum lobby-urile hotelurilor, agenții de închirieri auto, aeroporturi, centre de informare turistică ș.a. Meniul va servi ca o mini-reclamă pentru restaurant.

  • Asigurați-vă că restaurantul figurează în ghidurile de restaurante, atât în cele online cât și în cele print
  • Oferiți spații de parcare

Dacă suferiți la acest capitol, veți avea dificultăți în a convinge turiștii că restaurantul merită efortul de a parca la depărtare. Dacă nu aveți spațiu faceți un parteneriat cu un garaj local și implementați un serviciu gratuit de parcare cu valet.

Valorificați apropierea restaurantului de o atracție turistică

Dacă restaurantul este situat în apropierea unei atracții turistice, fructificați această poziționare. Pe lângă aspectele menționate, folosiți câteva din aceste tactici pentru a capta interesul turiștilor:

  • Semnalizare outdoor. O semnalizare proeminentă în aer liber sau afișarea unui meniu la trotuar vă vor ajuta să atrageți trecătorii.
  • Cumpărați spațiu pe un panou destinat afișării reclamelor în zone publice. Pentru a atrage turiștii care călătoresc pe cale rutieră, luați în considerare să achiziționați spațiu pe un panou situat pe principalele drumuri din apropierea aeroportului; ați putea astfel capta ochii turiștilor aflați într-un taxi sau într-o mașină închiriată.
  • Publicitate în ziarele locale. Mulți turiști vor cumpăra un ziar local sau vor lua unul gratuit din hotelul în care s-a cazat. Faceți publicitate în ziarele locale, în special în sezoanele turistice. 
  • Parteneriate. Faceți parteneriate cu firme de transport, agenții de turism, hoteluri s.a. împrieteniți-vă și cu angajații din hoteluri și centre turistice și oferiți-le discounturi. Mulți turiști le vor cere recomandări de restaurante. 

Transformați restaurantul într-o atracție turistică

Chiar dacă sunteți sau nu situat în apropierea unei atracții turistice puteți atrage turiști în restaurant, dacă acesta este unic. încercați următoarele lucruri:

  • Dezvoltați-vă USP-ul (Unique Selling Point). Cu cât mai original este restaurantul dumneavoastră, cu atât mai multe șanse are să devină o destinație pentru turiștii culinari. Restaurantele tematice și experiențele culinare unice atrag turiștii. Puteți oferi lecții de gătit turiștilor pentru a-i învăța să gătească preparate locale.
  • Oferiți preparate din bucătăria regională. Turiștii culinari sunt în mod deosebit interesați de bucătăria tradițională a țărilor în care călătoresc. Oferindu-le preparate regionale, le veți stârni interesul.
  • Plasați-vă mesajul în media. Acoperirea media este importantă pentru un restaurant; atrageți atenția (în sens pozitiv) presei și construiți o relație bună cu jurnaliștii și bloggerii de specialitate.
  • Organizați un eveniment culinar local. Asociați-vă cu alte business-uri locale pentru a organiza un festival culinar regional; acesta poate crește turismul culinar în regiune, în special dacă pune în lumină bucătăria regională. Dacă deja se organizează un astfel de eveniment, nu ezitați să participați.

Articol apărut în ediția 68 a revistei Horeca România. 

Sursă foto: www.ghiduri-turistice.info

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

Ramai alaturi de noi?
Aboneaza-te și vei primi gratuit revista Horeca Romania.
Abonează-te
© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302