Uber Eats câștigă popularitate în București. Peste 700 de restaurante s-au listat pe aplicație în primul an de la lansarea serviciului în România
Serviciul global de livrare de mâncare Uber Eats câștigă popularitate în București, nu doar în rândul consumatorilor, care, din lipsă de timp, preferă să comande acasă sau la birou mâncarea preferată de la restaurante, ci și în rândul restaurantelor bucureștene, care văd în Uber Eats o rampă de dezvoltare a propriului business.
în prezent, peste 700 de restaurante din capitală sunt listate pe Uber Eats, iar numărul acestora va crește semnificativ în următoarea perioadă, a declarat astăzi, la București, Krzysiek Radoszewski, General Manager Uber Eats CEE. Acesta a anunțat totodată că se are în vedere extinderea serviciului Uber Eats pe noi piețe din România, precum Timișoara, Iași sau Cluj, și a subliniat că întrebarea nu este dacă Uber Eats va fi disponibil și în alte orașe din România ci când anume se va întâmpla acest lucru, precizând că este doar o chestiune de timp și identificarea momentului oportun.
“Am pornit acum 1 an cu doar 100 de restaurante și misiunea de a oferi consumatorilor mâncarea pe care și-o doresc, atunci când și-o doresc. într-un an am reușit să stabilim parteneriate cu peste 700 de restaurante, începând de la localuri mici, afaceri de familie, până la companii mari, lanțuri de restaurante care au mai multe locații. O prioritate pentru noi a fost să avem o varietate de restaurante, astfel încât să putem satisface cereri și gusturi diferite, iar un alt focus pentru noi a fost eficiența. Datorită tehnologiei care stă în spatele platformei noastre și a expertizei pe care o avem în logistică, am reușit, chiar și într-un oraș ca București, care știm cu toții cât de congestionat este, să ne optimizăm timpul de livrare și să ne asigurăm că avem suficienți curieri care să garanteze că mâncarea ajunge în maxim 36 minute. Sigur că încă este loc de îmbunătățire, dar considerăm că este o reușită. Cea mai rapidă comandă am livrat-o în 5.4 minute și este grozav să vezi că în 5 minute ți-a ajuns comanda”, a declarat directorul general Uber Eats pentru Europa Centrală și de Est.
Uber Eats crește business-ul restaurantelor
Conform unui sondaj în rândul a 50 de restaurantele partenere din București privind impactul economic al Uber Eats asupra acestora, colaborarea cu UberEats a ajutat 72% dintre proprietarii de restaurante să își crească afacerea, în timp ce 47% dintre aceștia au raportat o creștere între 10% și 30%. De asemenea, 31% dintre restaurante au spus că se gândesc să angajeze mai mult personal pentru a acoperi numărul comenzi în creștere, în timp ce 35% dintre ei se gândesc să își extindă afacerile. 9 din 10 manageri sau proprietari de restaurante au spus că ar recomanda Uber Eats și altor restaurante.
Când vine vorba de top trei beneficii ale colaborării cu Uber Eats, 82% dintre respondenți au afirmat că acest parteneriat îi ajută să își crească numărul de comenzi, să livreze mai rapid comenzile (70%) și să aibă mai multă vizibilitate pentru afacerea lor (68%).
Printre cele mai populare restaurante Uber Eats sunt Nicolai (pe primul loc în aplicația Eats cu cele mai multe comenzi), Pain Plaisir (cea mai populară patiserie și brutărie), Atelierul de Tarte (cel mai popular restaurant pentru brunch), Calif & Condimental (cel mai popular lanț de restaurante) sau Sara Green (cel mai popular restaurant vegan pe Uber Eats). Reprezentanții acestor locații au sublinat astăzi într-o conferință de presă că platforma Uber Eats i-a ajutat să-și crească cifra de afaceri.
„în ultimii ani, evoluția tehnologiei și evoluția aplicațiilor în domeniul ospitalității ne-a schimbat viața tuturor. Din perspectiva clienților, ne gândim cât de complicat este astăzi pentru un consumator, care nu are mult timp la dispoziție, să-și caute mâncare la prânz. Pentru că deși piața HoReCa în București este extrem de bine dezvoltată totuși opțiunile tale ca și consumator sunt foarte puține, ele țin de optiunile tale gastronomice, de preferințe, de faptul că tu ai o arie în care îți desfășori activitatea și în care trebuie să îți găsești o masă, să primești ceea ce ai comandat, să mănânci, să pleci și, eventual, să îți mai rămână timp să mai și fumezi sau să intri puțin pe o platformă social media. Din punctul de vedere al consumatorilor viața s-a schimbat, iar pentru noi ca restaurant toată această schimbare, pentru că este o schimbare de când a apărut Uber Eats pe piață, trebuie privită din două perspective. Perspectiva numărul 1 este oportunitatea: spațiul nostru din restaurant creează niște limite care pot fi atinse foarte ușor. Ai două ore la prânz în care poți servi un număr limitat de persoane în același timp. Uber Eats ne-a ajutat să ne creștem cifra de afaceri și nu cred că suntem singurii pe care i-a ajutat. A doua perspectivă de care vorbesc este cea a adaptabilității. Astăzi, dacă nu te adaptezi cerințelor pieței, comportamentului consumatorilor, nu prea poți să evoluezi”, a punctat Radu Darie, proprietar Atelierul de Tarte.
Reprezentantul Uber Eats a mai precizat că scopul aplicației este să folosească tehnologia pentru a ajuta restaurantele să ajungă la cât mai mulți clienți, dar că performanțele restaurantelor se datorează în primul acestora. „în ultimul an, Uber Eats a adus o contribuție economică importantă pentru sute de restaurante și curieri din București. Scopul nostru este să ajutăm restaurantele să își atingă potențialul maxim. Bineînțeles, succesul lor se datorează leadershipului lor, calității excepționale a mâncării sau a modului în care își administrează bucătăria. Noi suntem doar o parte a poveștii lor, iar angajamentul nostru este să continuăm să folosim tehnologia pentru a-i ajuta să crească și să ajungă la și mai mulți clienți” a spus Krzysiek Radoszewski, General Manager, Uber Eats, CEE.
Câteva date interesante despre UberEats, la 1 an de la lansarea în România:
â— 700 de restaurante partenere în București
â— 36 de minute – durata medie de livrare a unei comenzi
â— 5.4 minute – cea mai rapidă livrare
â— Cele mai populare feluri de mâncare comandate de români prin aplicația Uber Eats sunt burgerii, puiul fript și wrap-urile.
â— Numărul record de comenzi înregistrat de același utilizator este de 379
â— Cea mai mare comandă plasată a fost un meniu sushi cu 152 bucăți.