ANAT propune brandul “Litoralul Verde” pentru stațiunile din sudul litoralului

person Horeca
access_time_filled

brandlitoralulverdeAsociația Națională a Agențiilor de Turism (ANAT) lansează ideea de brand „Litoralul Verde”, o marcă prin care agențiile ANAT doresc să susțină stațiunile Eforie Nord, Eforie Sud, Techirghiol, Costinești, Olimp, Neptun, Cap Aurora, Jupiter, Venus, Saturn, Mangalia, Vama Veche, se arată într-un comunicat de presă.

„‘Litoralul Verde” s-a născut din dorința agențiilor de turism de a susține aceste stațiuni de pe Litoralul românesc al Mării Negre sub un singur nume, un nume care induce turiștilor ceea ne dorim noi pentru această zonă, și anume: să rămână cât mai verde, să aibă cât mai multe parcuri, zone de promenadă, locuri de joacă pentru copii, plaje liniștite, muzică ambientală, siguranță și confort pentru turiști, urbanism de calitate, construcții simple și elegante, specific architectural, agrement de calitate, într-un cuvânt, un ambient de stațiuni turistice sustenabile. Ne-am dori ca ‘Litoralul Verde” să devină un brand, ne-am dori ca acest nume să ne inspire pe toți, operatori privați din turism, autorități centrale și locale, spre a construi împreună o destinație și un nou brand al Litoralului, care să poată concura cu cel al stațiunii Mamaia„, spune Lucia Nora Morariu, președinte al ANAT.

Zona aceasta a Litoralului atrage anual circa 70% din turiștii care vizitează stațiunile de la malul mării prin agenții de turism. Ca poziționare, stațiunile atrag familiile cu copii, cu accent pe facilități precum locurile de joacă, spațiile verzi, parcurile de distracții securizate, persoane care urmăresc refacerea, relaxarea, curele balneare, tratamentele balneare efectuate cu produse naturale, tineri care aleg variante de vacanță mai rurale sau sunt atrași de concerte și evenimente specifice sau pur și simplu turiști care preferă vacanțele liniștite și confortabile, la un preț acceptabil.

Eforiile sunt centrul zonei de tratament balnear de pe Litoralul românesc, dar sunt și dintre cele mai vechi așezăminte organizate de pe Litoral, ale căror faleze, plaje și resurse naturale ” deși îndelung utilizate din punct de vedere comercial ” susțin circulația turistică în zonă. Tratamentele și curele balneare din Eforii, Techirghiol, Mangalia sunt extrem de eficiente și atrag atât turiști români, cât și turiști străini avizați nu doar în sezonul de vară, ci pe tot parcursul anului.

Stațiunile Litoralului românesc s-au segmentat, ca brand, sunt diferite și se completează în același timp. Astfel, dacă brandul stațiunii Mamaia este acela de stațiune a distracției și a cluburilor de noapte, Eforiile au fost și sunt în continuare specializate pe tratament balnear, cu o istorie de peste 100 de ani. Zona de sud a Litoralului este o zonă verde, o zonă unde vin, în special, familiile cu copii„, declară Alin Burcea, prim-vicepreședinte ANAT.

În stațiunile din zona Mangalia plajele sunt diverse și de calitate, sunt multe hoteluri noi sau renovate, elegante și deosebite, iar prețurile sunt sensibil mai mici decât în zona Mamaia, potrivit reprezentanților ANAT.

„De exemplu, valoarea medie a pachetului turistic vândut prin agenții este în Eforie Nord de 75% față de Mamaia, în Eforie Sud de 50% și în zona Mangalia de 65%. Este nevoie de mai multă voință în promovarea acestor zone și stațiuni turistice!”, spune Lucia Nora Morariu.

În medie, un turist care vine în stațiunile Eforie Nord, Eforie Sud, Costinești, Olimp, Neptun, Cap Aurora, Jupiter, Venus, Saturn și Mangalia petrece un sejur de 5 zile. În 2014, rezervările prin agenții pentru aceste zone au crescut astfel: Eforie Nord ” plus 16%, Saturn ” plus 10%, Neptun ” plus 10%, Jupiter ” plus 9%, Venus ” plus 20%, Cap Aurora și Olimp ” plus 1%.

Valoarea medie a pachetului turistic cumpărat prin agenții până la data de 31 mai 2014 arată astfel: Eforie Nord ” 558 de lei, Saturn ” 472 de lei, Neptun ” 402 lei, Jupiter ” 471 de lei, Venus ” 474 de lei, Mangalia ” 857 de lei, Olimp ” 491 de lei, Cap Aurora ” 456 de lei, Costinesti ” 373 de lei, Eforie Sud ” 378 de lei.

Prima acțiune de promovare a „Litoralului Verde” inițiată de către ANAT a fost vizitarea hotelurilor Cocor Spa, 2D Hotel& Spa și Decebal din Neptun, Cleopatra (Saturn), Complexul Steaua de Mare, Dunărea, Europa și Complex Bran-Brad-Bega din Eforie Nord, Majestic, Tismana si Delta din Jupiter, Melodia, Afrodita și Sunquest din Venus, Paradiso din Mangalia.

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

Ramai alaturi de noi?
Aboneaza-te și vei primi gratuit revista Horeca Romania.
Abonează-te
© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302