ANAT: Vânzări mai mari cu 12% prin agenţiile de turism, pentru vacanţa de 1 Mai

person Horeca
access_time_filled

hotelvega1Stațiunile Mamaia și Vama Veche, Valea Prahovei și Băile Felix au atras cei mai mulți turiști pentru vacanța de 1 Mai, care au cumpărat de la agențiile de turism pachete de două nopți cuprinse între 135 de lei și 800 de lei de persoană, în funcție de hotelul ales, informează Asociația Națională a Agențiilor de Turism (ANAT).

Datele ANAT arată că pe litoral, unde 70-80% din hoteluri au fost deschise de 1 Mai, gradul de ocupare a fost de 100% în Mamaia și Vama Veche, urmate la mare distanță de Neptun și Mangalia, pachetele de vacanță fiind cumpărate într-o proporție covârșitoare încă din momentul lansării.

Vânzările pentru vacanța de 1 Mai au fost mai mari cu 12% față de anul trecut. 42% dintre turiștii care au ales România pentru vacanța de 1 Mai au cumpărat pachete pentru litoralul românesc. Per ansamblu, prin agențiile de turism și individual, litoralul a atras peste 40.000 de persoane cu această ocazie.

Pe segmentul balneo, stațiunea Băile Felix a înregistrat cei mai mulți turiști, urmată de Călimănești-Căciulata și de Sovata, iar pe Valea Prahovei gradul de ocupare a fost de 75-80%, turiștii preferând stațiunile Sinaia și Bușteni.

Peste 10.000 de turiști au ales stațiunile bulgărești, cele balneare din Ungaria sau capitalele europene, pentru vacanțe de trei-patru zile, cu o valoare cuprinsă între 120 și 500 de euro/persoană, și Antalya, Dubai sau Sharm El Sheikh, pentru o săptămână, începând de la 490 de euro/persoană.

Mai multe evenimente organizate în acest an pe litoral au atras turiștii pentru vacanța de 1 Mai, fie că a fost vorba de festivaluri de muzică, concerte sau expoziții de mașini, și nu hotelierii. Gradul de ocupare a fost de 100% în Mamaia datorită evenimentelor gândite de Asociația Litoral-Delta Dunării, condusă de ANAT și de FAPT, condusă tot de ANAT. Oricât de bun ar fi un hotel, fără promovarea asociațiilor și fără vânzările agențiilor de turism, turiștii nu vin în număr mare”, declară dr. Alin Burcea, președintele Asociației Naționale a Agențiilor de Turism.

Litoralul românesc este principala destinație și pentru vacanța de vară, datele ANAT la final de Early Booking arătând un număr ridicat de rezervări. Per ansamblu, creșterea vânzării de vacanțe în România și în străinătate, în perioada de Early Booking, este de 30% față de perioada similară a anului trecut.

Pentru vacanța pe litoral, în premieră anul acesta, turiștii din țară au zboruri directe la Constanța incluse în pachetele lor de vacanță.

Multe dintre pachetele pentru România au fost cumpărate în perioada de Early Booking cu vouchere de vacanță. Anul acesta ne așteptăm ca suma să fie cu mult mai mare, în jur de 400 de milioane de euro, față de 10 milioane de euro, anul trecut, dacă bugetarii vor primi și ei, de la 1 iulie, vouchere în valoare de 1.450 de lei de persoană. în consecință, turismul intern ar putea să înregistreze o creștere de cel puțin 20% în acest an”, declară dr. Alin Burcea, președintele ANAT.

în perioada de Early Booking, cele mai multe rezervări pentru vacanțe externe s-au făcut pentru Spania, Grecia, Turcia, Bulgaria, Italia și Portugalia, pentru care românii au la dispoziție curse charter și de linie din București, Cluj-Napoca, Arad, Timișoara, Iași, Suceava, Oradea. Noutățile sezonului sunt Gran Canaria, Kos și Ischia.

ANAT este asociația patronală a agențiilor de turism din România, cărora le reprezintă interesele profesionale la nivel național, european și internațional. Asociația are ca membri activi 500 de agenții de turism, cele mai importante din țară, care cumulează peste 80% din vânzările pachetelor de turism și călătorie, estimate la aproape un miliard de euro anual și care au împreună peste 4.600 de angajați. Industria turismului în România are peste 120.000 de angajați și contribuie la economia națională cu aproape 2% din PIB.

Sursă foto: www.litoralulromanesc.ro

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

Ramai alaturi de noi?
Aboneaza-te și vei primi gratuit revista Horeca Romania.
Abonează-te
© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302